tentang masa lalu,,


 :: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

pkul1849,17jun2011 bersamaan 15 Rejab 1432 H,,

salam ukhuwwah sahabat2 fillah,,sedikit perkongsian dengan sahabat2,,untuk muhasabah diri dan renungan bersama :)

tentang masa lalu...


mereka berkata,,

lupakan masa lalu..yang lepas usah dikenang lagi,,

perhatikan masa sekarang dalam kehidupanmu,,

betul..betul..dan sangat betul..

tapi usah dilupakan bahawa kerana adanya masa lalu,,
kita adalah kita yg sekarang,,



walau mungkin bukan 100% tetapi insyaALLAH,mungkin kebanyakan drpdnya,

manusia akan lebih baik hari ini sekiranya dia menghargai masa lalunya,,

kerana si bijaksana,,menoleh ke belakang untuk 2 perkara..

yg pertama,mengenang kebaikan dan kegemilangannya lalu dijadikan motivasi untuk mencapai perkara yg sama pada masa sekarang atau mungkin yg lebih baik drpd masa lalu..

yg keduanya,mengenang dan melihat kelemahan dan kepincangan yg pernah menjadi sebahagian dr hidupnya pada masa lalu untuk dijadikan sebagai pedoman agar nantinya "pisang tidak berbuah buat kali yg kedua"..

nah!
itulah yg sesuatu yg patut kita perhatikan drpd masa lalu kita..



biar nanti makin jauh kita menoleh masa lalu..makin maju langkah kita untuk masa depan~

insyaALLAH,,mudah2an :)

nasyid : jalan pulangku..by UNIC



:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU :

rabu,pukul1602,25mei2011..

Jalan Pulangku

Album : Langkah Tercipta
Munsyid : UNIC
http://liriknasyid.com


Tundukku malu didepanMu
kernaku insan berdosa
kuadukan sesalanku
apakah kan Kau terima

kesunyian ini sedarkan diriku yang lena
tinggalkan semalam yang nanah
lantas meratap hina kan ku pada sempurnaMu
terpaut aku tak berpaling

ku bersyukur hanya padaMu tuhan
kau temukan laluan bermula
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga

suburkan cahaya menerangi langkahku
semaikan segala hiasan indah cintaMu

ku bersyukur hanya padaMu tuhan
kau tunjukkan laluan ku pulang
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga

ku mohon kau tenangkan gusar hatiku yang rawan
bimbang Kau singkirkan taubatku
kurayu Kau hulurkan keampunanMu padaku
kelakku zalimi diriku

Janjiku padaMu abdikan seluruh jiwa
sehingga masanya kau seru hujung nyawaku(x2)

ku bersyukur hanya padaMu tuhan
kau tunjukkan laluan ku pulang
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara yang melepaskan dahaga
Tak jemu dimanakah hentinya rayuan taubatku padaMu....

kuatkan hamba YA ALLAH !



:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

rabu,pkul1429,25mei2011..

salam ukhuwwah fillah buat semua,,

alhamdulillah pertama-tama dan selama2nya saya merafakkan kesyukuran yg tak terhitung kepada ALLAH S.W.T kerana atas nikmatNYA saya masih di sini..di dunia yg fana ini..

semoga kita sentiasa menjadi hamba yang bersyukur dengan segala pemberian atau pinjaman DIA kepada kita di dunia ni..ALHAMDULILLAH :)

dan semoga kita semua ditetapkan dalam aqidah yg sahih,,dan berusaha untuk mengamal dan menghayati islam dalam semua aspek kehidupan kita..insyaALLAH mudah2an..

seribu kemaafan sy pohonkan kerana baru sekarang(setelah beberapa bulan) baru berkesempatan untuk mengupdate laman tersayang ne..kalau lah rumah,,dah bersawang teruk rasanya..

dalam meniti kehidupan harian,,terkadang manusia cepat untuk mengeluh,.kadang2 cepat sangat melatah bila ditimpa sesuatu ujian,,kadang2 merasa sangat terbeban dengan semua t/jawab yang ada..kadang2 merasa sudah letih untuk semuanya..

hinggakan  terlupa,,

semuanya datang drpd ALLAH..baik dan buruk tu hanya dalam pandangan kita..namun hakikatnya di sisi ALLAH,itulah yg terbaik buat kita hambaNYA.

kita merasa letih dengan t/jawab kita sebagai seorang da'ie..kita merasa terbeban..tanpa kita sedari sebenarnya itu semua adalah tarbiyyah daripada NYA..

ya,ALLAH sedang menguji nilai imanmu..

di takat manakah?sudah terpasak kukuhkah?

saatnya air mata taubat berguguran,saat itulah kembali tersedar,,kerdil hamba di sisiMU YA ALLAH..

terlalu banyak khilaf dan dosa..tak sepadan dengan nikmat2 yg telah ENGKAU berikan kepadaku..

pintaku,,kuatkanlah hati2 ini YA ALLAH..tiada daya kami tanpa MU..

" apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan ' kami telah beriman ' dan mereka tidak diuji? "  al-'ankabut :2

nasyid : satu bintang

:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

pkul2017..9mac 2011..6 rabiulawal 1432 H..

Satu Bintang

Album : The Way Of Love
Munsyid : Haddad Alwi
http://liriknasyid.com


Sholla 'alaikallah Yaa Rasulullah sholla 'ala
Rasulillah Muhammad musthofa
Ada satu bintang, sinarnya berseri
Cahaya atas cahaya, tempat yang utama

Amutu wa ahya 'ala hubbikum
Wadzulliya ladaikum wa'izziy bikum

Sholla 'alaikallah Yaa Rasulullah sholla 'ala
Rasulillah Muhammad musthofa

~ jom berselawat ke ats baginda Rasulullah S.A.W.. :)

tulisan sulung 2011 :)

:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

pkul2240..
8hb mac 2011,,bersamaan 5 rabiulawal 1432H

assalamualaikum semua :)

alhamdulillah ne post sulung tahun ne,,maaf lama tidak mengupdate dan membiarkan blog kesayangan ne begitu sahaja,,

ada masalah network ckit plus many things yg berlaku dari awal tahun smpai ke bulan3 ne..

semoga tahun 2011 menjadikan kita semua insan yg lebih beriman dan istiqamah di jalan ALLAH :)

alhamdulillah,banyak perkara yg ana sendiri alami tahun ini..insyaALLAH terselit banyak hikmah di sebaliknya,

n mungkin sahabat2 sendiri juga mengalami macam2 perkara n telah nampak hikmah di sebaliknya..alhamdulillah.

n dunia juga menyaksikan banyak perkara..misalnya kebangkitan rakyat di tunisia,seterusnya di mesir menentang pemerintahan zalim,,seterusnya di beberapa lagi negara islam seperti libya.

kenapa?mengapa?

sesungguhnya ada hikmah di sebalik semua ini..

islam is the only way of life..

sesiapa yg mencari kemuliaan dengan selain islam dia akan binasa..

sungguh,janji ALLAH itu sangat benar..kalau bukan sekarang..pasti dan tersangat pasti akan tiba masanya jua..

buka mata..buka minda..pandanglah dengan mata hati ~

wallahu'alam.




istikharah cinta ~

demi masa..

jom,,tetapkan matlamat tertinggi..Allah tujuan hidup kami!

>> berbicara tentang hati..

..menghitung detik2 yang berlalu..


clock-desktop.com

:: buat semua yg bergelar sahabat ::

Friendship Quotes