>> kita memang bukan sempurna..

:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

pkul1904 11nov09..

entah kenapa ana terpanggil untuk membicarakan tajuk ini.namun sememangnya inilah yang terngiang-ngiang di hati ana kebelakangan ini.

" kita memang bukan sempurna "

ungkapan di atas mungkin boleh digayakan dalam nada sesal,nada membela diri atau nada meyakinkan diri atau apa2 saja yang bisa.nada yang berlainan sememangnya membawa maksud yang lain juga..boleh jadi seseorang itu menyesal atas perbuatannya atau mencuba membela dirinya yang melakukan kesalahan atau mencuba meyakinkan dirinya bahawa it's ok to do mistake..atau apa2 saja yang lain.

" kita memang bukan sempurna "

tidak dinafikan manusia itu makhluk terbaik ciptaan Allah,lebihnya manusia kerana akal yang dimilikinya berbanding makhluk yang lain.namun,tiada manusia yang sempurna,melainkan Nabi Muhammad S.A.W yang maksum.

" kita memang bukan sempurna "

namun ini bukan alasan untuk tidak berusaha menjadi manusia yang sempurna..sempurna sebagai seorang hamba kepada Allah dan sempurna sebagai seorang manusia kepada manusia yang lain.berusaha dan terus berusaha walau hakikatnya kita memang bukan sempurna.sesunggunhya yang dipandang Allah adalah usaha kita,bukan hasil usaha..faiza 'azamtu fa tawakkal 'ala Allah.

" kita memang bukan sempurna "

itulah hikmahnya Allah ciptakan manusia dengan variasi,supaya manusia itu saling berkenal dan saling melengkapi..laksana sebuah jigsaw puzzle.setiap dari kita menjadi serpihan2 yang melengkapi yang lain lalu akhirnya membentuk sebuah jigsaw puzzle yang sempurna.

...to be continued..

No comments:

Post a Comment

istikharah cinta ~

jom,,tetapkan matlamat tertinggi..Allah tujuan hidup kami!

Myspace Comments, Glitter Graphics at GlitterYourWay.com


>> berbicara tentang hati..

..menghitung detik2 yang berlalu..


clock-desktop.com

:: buat semua yg bergelar sahabat ::

Friendship Quotes