>> kita memang bukan sempurna..(2)


:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::

pkul 21.23 on 14nov2009..



" kita memang bukan sempurna "

kerana itu janganlah terlalu meletakkan high expaction pada orang keliling.mereka juga manusia biasa dan kita juga manusia biasa.usah terlalu berharap..takut nanti kecewa yang datang.letakkan pengharapanmu sekadarnya,kerana kita memang bukan sempurna.sebaliknya bergantung haraplah hanya pada DIA,nescaya kita tidak akan kecewa,kerana DIA MAHA SEMPURNA..Allah Rabbul Jalil.

" kita memang bukan sempurna "

Allah Maha Tahu,kerana kita adalah makhluk cipataanNya..kerana itu Allah telah menganugerahkan Al-Quran sebagai petunjuk kepada kita dalam menghadapi hidup penuh pancaroba.tidak akan sesat selama-lamanya mereka yang berpegang pada dua perkara iaitu Al-Quran dan As-Sunnah.

firman Allah dalam surah an-Nisa' ayat 136 & 137.

" wahai orang2 yang beriman!tetaplah beriman kepada Allah & rasulnya (Muhammad) dan kepada kitab(Al-Quran) yang diturunkan kepada RasulNya,serta kitab yang diturunkan sebelumnya.barangsiapa ingkar kepada Allah,malaikat2Nya,kitab2Nya,Rasul2Nya dan Hari Kemudian,maka sungguh,orang itu telah tersesat sangat jauh. "

" sesungguhnya oarng2 beriman lalu kafir,kemudian beriman (lagi),kemudian kafir lagi,lalu bertambah kekafirannya,maka Allah tidak akan mengampuni mereka,dan tidak(pula) menunjukkan kepada mereka jalan (yang lurus). "

semuga Allah menunjukkan kita jalan yang lurus..ameenn

1 comment:

istikharah cinta ~

jom,,tetapkan matlamat tertinggi..Allah tujuan hidup kami!

Myspace Comments, Glitter Graphics at GlitterYourWay.com


>> berbicara tentang hati..

..menghitung detik2 yang berlalu..


clock-desktop.com

:: buat semua yg bergelar sahabat ::

Friendship Quotes